Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021

Σε μια βαλίτσα, μα πώς ;

 

γράφει η Ελευθερία Σκορδίλη, Β5




Με ρωτάν τι θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω. Περιμένουν μια απάντηση * ένα μέλλον στριμωγμένο σε ένα επάγγελμα, ή ακόμα χειρότερα σε μια δουλειά. Εγώ - υποτίθεται - θα πρέπει να γνωρίζω την λέξη αυτή που θα αποτελέσει την βαλίτσα της προσωπικότητας, των ονείρων και της ζωής μου. Ας το παραδεχτούμε, πολλά όλα αυτά για να χωρέσουν σε μια βαλίτσα !

Αλλά αυτό ξεκινάει και τελειώνει σε εμένα - για εμένα. Μπορώ να τα χωρέσω όλα αυτά σε μια λέξη; Σε μια βαλίτσα; Θέλω ; 

Γιατί για να σταματήσω να φτιάχνω ξανά και ξανά αυτή την βαλίτσα πρέπει να ξέρω τι θέλω και με ποια σειρά θα τα βάλω μέσα σε αυτή. Έτσι, άφησα στην άκρη όλα εκείνα τα ονόματα επαγγελμάτων που στα αυτιά μου ακούγονται τόσο κοντινά - και την ίδια στιγμή σαν απόηχος κάποιας , που ακόμα δεν είμαι. Βάζω πρώτα αυτά που θέλω. Αυτά που ξέρω. Λέω θα γίνω άνθρωπος. Λέω θα γίνω ευτυχισμένη. Θα έχω κρίση, θα είμαι πρόθυμη να βοηθήσω όπου μπορώ. Κι όταν ξεκίνησα να βάζω πρώτα αυτά, η βαλίτσα μου είχε χώρο και για άλλα όμοια τους. Είχε χώρο για τον σεβασμό , και την αλληλεγγύη , την ευγενή άμυλα και τόσα, τόσα όνειρα.

Ο κόσμος όμως ζητά μια απάντηση. Μια απάντηση ανάμεσα σε επιλογές. Επιλογές που δεν περιλαμβάνουν την αρχή της βαλίτσας μου. Και έτσι επιλέγω κάτι και τους λέω. Αυτό που ακούγεται ποιο κοντά σε αυτή που είμαι σήμερα - την κάθε μέρα που καλούμαι να απαντήσω , ξανά και ξανά αυτή την ερώτηση. Και είναι ειρωνικό αν σκεφτεί κανείς πως και εγώ κάνω αυτή την ερώτηση και δίνω το ίδιο ,περιορισμένο , πλαίσιο επιλογών στον εαυτό μου. Ή ακόμα όταν ρωτάω κάποιον άλλο. Έχουμε μάθει φαίνεται να επιλέγουμε από συγκεκριμένες επιλογές. Μάθαμε να ρωτάμε αυτοματοποιημένες ερωτήσεις ; Να δίνουμε και να περιμένουμε απαντήσεις βάση πρωτοκόλλου ; Είμαι μόνο 17 και οι περισσότεροι στον κύκλο μουστην ίδια ή σε κοντινή ηλικία και είμαστε όλοι μας ήδη εν μέρει απορροφημένοι απ’ το σύστημα ; Μάλλον την επόμενη φορά που θα μου ζητήσουν να με στριμώξω σε μια λέξη απόηχο κάποιας άλλης , δεν θα το κάνω! 

Γιατί ξέρω, τι δεν θέλω να γίνω!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου