Τρίτη 12 Απριλίου 2022

ΜΕΤΑ-σχολείο

 Το «ΜΕΤΑ-σχολείο» είναι ο τίτλος της ταινίας μικρού μήκους που δημιούργησαν τέσσερα νέα κορίτσια από την Κέρκυρα και πήρε το 1ο Βραβείο στον 2οδιαγωνισμό Mini JamFilmmakingγια νέους που διοργανώθηκε από το UTech Lab  του Ιδρύματος Ευγενίδου.

Ανάμεσά τους οι μαθήτριες του σχολείου μας Δέσποινα Κυπριανού και Μαρία Πολυμέρη!





Δευτέρα 11 Απριλίου 2022

Μας έσωσε, τον σκοτώσαμε

 Ιωάννα Σπίγγου 



Ένας άνθρωπος χαρισματικός, ο Άγγλος μαθηματικός Άλαν Μάθισον Τούρινγκ, ασχολήθηκε με αμέτρητους κλάδους κατά τη διάρκεια της ζωής του. Ο καθηγητής της λογικής, κρυπτογράφος, και θεωρητικός βιολόγος, υπήρξε και ο θεμελιωτής της έννοιας των υπολογιστών. Συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στην θεωρία υπολογισμού αλλά και στην τεχνητή νοημοσύνη, εισάγοντας το τεστ Τούρινγκ, όπως έμεινε γνωστή μια μέθοδος πειραματικής επιβεβαίωσης ως προς τις δυνατότητες μιας μηχανής. Έζησε από το 1912 έως το 1954, έχοντας διανύσει μια πορεία, κατά τη διάρκεια της οποίας προσέφερε πολλά αγαθά στο κοινωνικό σύνολο και την επιστήμη, αλλά βασανίστηκε ψυχολογικά και συναισθηματικά, προς το τέλος της ζωής του..

Στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, παρόλο που τελικά η προσφορά του δεν αναγνωρίστηκε επίσημα και δημόσια κατά τη διάρκεια της ζωής του, εξαιτίας του απορρήτου του στόχου αυτού, αποκρυπτογράφησε γερμανικούς στρατιωτικούς κωδικούς με την ομάδα του και αποκωδικοποίησε την γερμανική κρυπτογραφική συσκευή "Enigma".


Όμως, ύστερα από μια σειρά επιτυχιών στο έργο του και τον σχεδιασμό ενός από τους πρώτους ηλεκτρονικούς υπολογιστές που ήταν εφικτό να προγραμματιστούν, καταδικάστηκε για ομοφυλοφιλία, όταν διαδόθηκαν πληροφορίες για τις προτιμήσεις της προσωπικής του ζωής, σε μια εποχή που αυτό θεωρούνταν αδιανόητο.

Ήταν υποχρεωμένος να επιλέξει, μεταξύ της φυλάκισης ή μιας ορμονικής θεραπείας, που υποβάλλει τον οργανισμό σε οδυνηρές παρενέργειες. Επέλεξε τις εγχύσεις οιστρογόνων, η οποίες κράτησαν ένα χρόνο.

Στις 8 Ιουνίου του 1954, βρέθηκε νεκρός από την οικονόμο του, ενώ η ιατροδικαστική εξέταση καθόρισε ότι  δηλητηριάστηκε από κυάνιο, ενώ διάφορες μετέπειτα θεωρίες διατυπώθηκαν για τον τρόπο της δηλητηρίασης αυτής. 


Ο άνθρωπος αυτός εργάστηκε σκληρά, προσφέροντας στην κοινωνία την ικανότητά του, θέτοντας βάσεις για τον σύγχρονο κόσμο στον οποίο εμείς γεννηθήκαμε. 

Η εποχή του, όμως, μαζί με τα στερεότυπα που τη συνόδευαν, δεν τον βοήθησε, ούτε τον ευνόησε.

Η τραγική αυτή νοοτροπία, της επιβολής ποινών για τις προσωπικές επιλογές ενός ανθρώπου και την ανθρώπινη φύση του, είναι μια ιδεολογία που κατέστρεψε ψυχές, σωματικά και ψυχικά, και στέρησε απαραβίαστα δικαιώματα. Ο ίδιος ο Τούρινγκ, όπως και όλοι οι άνθρωποι που κατηγορήθηκαν για ομοφυλοφιλία, γνώριζαν ότι αν αποκαλυφθούν θα υποστούν αυτές τις απάνθρωπες συνέπειες, για κάτι το οποίο είναι απόλυτα, δίχως καμία εξαίρεση, φυσιολογικό. Κρύβονταν για καιρό, καταπίεζαν τα συναισθήματά τους και πολλοι από αυτούς κατέληξαν να καταδικάζονται ή να υποφέρουν από της παρενέργειες μιας επίπονης, άσκοπης στην πραγματικότητα, διαδικασίας. Όμως, είναι ευχάριστο που οι κοινωνίες, με το πέρασμα του χρόνου, αποκτούν την ανθρώπινη συνείδηση που είναι απαραίτητη, ώστε να είναι αποδεκτή η κάθε ατομική επιλογή, και να μην καταπατούνται και καταστρέφονται ζωές και δικαιώματα..



Η κομποστοποίηση στη ζωή μας

 Ευαγγελία Καραγιάννη 



     Υπάρχουν διάφορες μορφές ανακύκλωσης, μπορούμε να ανακυκλώσουμε ρούχα, χαρτί, γυαλί και αλουμίνιο. Μία ακόμα, όμως, μορφή ανακύκλωσης, την οποία δεν αναφέρουν συχνά είναι η ανακύκλωση οργανικής ύλης, δηλαδή η κομποστοποίηση. 

   Γενικά, κομποστοποίηση ονομάζεται η βιολογική διαδικασία κατά την οποία μετατρέπεται η οργανική ύλη σε κομπόστ. Το κομπόστ, είναι μια άοσμη, σκούρα και πλούσια ουσία, την οποία χρησιμοποιούμε στην θέση του λιπάσματος στα φυτά. 

   Αναλυτικότερα, η κομποστοποίηση αποτελεί μία αερόβια διαδικασία με αποτέλεσμα την αποικοδόμηση και σταθεροποίηση οργανικής ύλης. η οποία  επιτυγχάνεται με μικρόβια (βακτήρια, μύκητες), σε συνεργασία με μεγαλύτερους οργανισμούς. Κατά τη διαδικασία αυτή παράγεται νερό, διοξείδιο του άνθρακα και θερμότητα με τελικό προϊόν το κομπόστ. 

Ωστόσο, το ερώτημα που δημιουργείται συχνά είναι, μπορώ να κομποστοποιήσω τα πάντα;   Η ύλη που μπορούμε να κομποστοποίησουμε θεωρητικά, αποτελείται από οτιδήποτε υπήρξε κάποτε ζωντανό, όμως  υπάρχουν κάποιοι περιορισμοί για πρακτικούς λόγους. Επομένως τα υλικά που μπορούμε να κομποστοποιήσουμε χωρίζονται σε 2 κατηγορίες, τα καφέ (Περιέχουν μεγάλη ποσότητα άνθρακα C) και τα πράσινα (Περιέχουν μεγάλη ποσότητα άζωτο N) και είναι τα εξής: 

ΚΑΦΕ: χαρτί κουζίνας, φλούδες κορμών, άχυρα, πριονίδια, ξεραμένη χλόη, χαρτοπετσέτες, στέλεχος καλαμποκιού, στάχτες 

ΠΡΑΣΙΝΑ: γκαζόν, κλαδέματα, ξερά φύλλα, φρούτα και λαχανικά, οικιακά φυτά, φύλλα, τσόφλια αυγών, υπολείμματα καφέ, υπολείμματα από αφέψημα, φλούδες, κοτσάνια, κοπριά φυτοφάγων, ξεπλυμένα φύκια. 

    Η κομποστοποίηση είναι μία εύκολη και ωφέλιμη διαδικασία, την οποία μπορούμε να πραγματοποιήσουμε και στο σπίτι μας, αρκεί να διαθέτουμε κάδο κομποστοποίησης είτε να τον κατασκευάσουμε. Για να κατασκευάσουμε έναν τέτοιο κάδο, παίρνουμε έναν απλό και δημιουργούμε τρύπες στα πλαϊνά και στον πάτο, ώστε να αερίζεται το μείγμα. Αυτό τον κάδο θα πρέπει να τον τοποθετήσουμε σε σκιερό μέρος. Στη συνέχεια, θα τοποθετήσουμε τα απορρίμματα, πριν ξεκινήσουμε όμως να προσθέτουμε υλικά στον κομποστοποιητή θα πρέπει να γνωρίζουμε, ότι το περιεχόμενο του μείγματος θα πρέπει να έχει αναλογία καφέ και πράσινων προϊόντων 1 προς 3. Επίσης, το μείγμα θα πρέπει να επικοινωνεί άμεσα με φρέσκο χώμα προκειμένου να αποκτήσει τους απαραίτητους μικροοργανισμούς, άρα θα χρειαστεί να το προσθέσουμε. Τέλος, το μείγμα πρέπει να το ανακατεύουμε συχνά, προκειμένου να μπαίνει μέσα του περισσότερο οξυγόνο. Η διαδικασία διαρκεί συνήθως, 4 με 6 μήνες. 

 Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε τα οφέλη της κομποστοποίησης, διότι πέρα από την ιδιαίτερη σημασία που έχει για τα φυτά, συμβάλλει και στην προστασία του περιβάλλοντος. Συγκεκριμένα, μειώνονται τα οικιακά απορρίμματα κατά 35%, μειώνεται η χρήση των χημικών λιπασμάτων αφού αντικαθίστανται απο το κομπόστ και τέλος εξοικονομεί ενέργεια που καταναλώνεται για την παρασκευή αυτών των χημικών λιπασμάτων. 

ΠΗΓΕΣ:

https://el.m.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BF%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7

https://www.bestprice.gr/blog/163/kompostopoiisi-sto-spiti

http://www.ecorec.gr/ecorec/index.php?option=com_content&view=category&id=64&Itemid=537&lang=en


Για’σένα

 Νικολέττα Τσακίρη





Φώναξε το όνομα μου και τότε θα αρχίσω να υπάρχω 

θα υπάρχω όπως με θες.

Για’σενα ξεδιάλυνα το μονοπάτι στο δάσος της καρδιάς μου 

Για’σενα τη ζωή ποθώ 


Μα τη ανόητη που σε έπλασα σαν ποίημα 

Τη ανόητη που άρχισα να ζω.


Ανόητη ας είμαι αρκεί να είμαι για σένα. 

Για σένα θέλω μόνο να πονώ 

Πόνεσε με λοιπόν για άλλη μια φορά με ένα γλυκό σου αντίο. 

Πέμπτη 7 Απριλίου 2022

Η αλήθεια του άλλου

 Ε. Π





Με έκανε να ντρέπομαι για το ότι μιλούσα πολύ. Ήταν απλά το ότι ένιωθα άνετα μαζί του. Ήταν απλά το ότι ήθελα να μοιραστώ τα πάντα μαζί του- να τον κάνω ένα με εμένα- όσο περισσότερο μπορούσα. Ένιωθα τόσο άνετα που ήθελα να του πω κάθε σκέψη μου, χαζή ή έξυπνη, αστεία ή σοβαρή. Απλά ήθελα να μάθει, να ξέρει, να ξέρει τα πάντα. Μα με έκανε να ντρέπομαι για αυτό. Άρχισε σαν πείραγμα ‘’πολύ δεν μίλησες σήμερα;’’ ‘’Ποιος σε ρώτησε; χάχα πλάκα κάνω’ Συνέχισε… σαν καλοσυνάτη παρατήρηση ‘’δεν χρειάζεται να μιλάμε συνέχεια’’, ‘’θα μου πεις άλλη φορά, τώρα χαλαρώνουμε’’. Μα από πότε η ανάγκη μου για επικοινωνία κουράζει; Άρχισε να παρεξηγεί την επιθυμία μου για συζήτηση. Μετά κατάλαβα πως απλά αδυνατούσε να συνεχίσει τις σκέψεις μου… Μετά κατάλαβα πως η συζήτηση τον φόβιζε γιατί ήξερε πως δεν ήταν ικανός. ’’Πάλι κάτι σε πείραξε;’’ Όχι, απλά ήθελα να συζητήσουμε. Να μάθω το πως σκέφτεσαι για τον κόσμο, τις σχέσεις, το πως οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν. Απλά ήθελα να συζητήσουμε τα όρια μας, να δω αν ταιριάζουμε ,αν συμφωνούμε, να γνωρίσω και την δική σου γνώμη.


Δεν είχε άποψη, δεν είχε γνώμη για αυτό τον πείραζε…Σταμάτησα να μιλάω, είχα φοβηθεί να μιλήσω, είχα φοβηθεί ότι θα κατηγορηθώ, ότι θα φανώ παράξενη, υπερβολική, γκρινιάρα στον οποιοδήποτε. Πίστεψα πως κανείς δεν θα είχε ενδιαφέρον να με ακούσει, έκανα λάθος…Μετά θυμήθηκα… μετά θυμήθηκα πως εκείνος τότε, όταν με είχε γνωρίσει και ακόμα μίλαγα πολύ, μου είχε πει ‘’ταιριάζουμε απίστευτα γιατί μιλάω λίγο και εσύ πολύ, με συμπληρώνεις’’. Μετά θυμήθηκα με πόσα κοινά ξεκινήσαμε και πόσο ξένοι καταλήξαμε. Τελικά θυμήθηκα πως δεν τα είχαμε ποτέ εξαρχής, απλά είχε πει ψέματα για αυτά που αγαπούσε γιατί στην πραγματικότητα δεν είχε βρει ακόμα τι αγαπά. Άργησα να θυμηθώ πως τα πάντα του ταυτίζονταν με τα δικά μου όχι συμπτωματικά, αλλά πολύ απλά επειδή πλάι μου δεν ήθελε να νοιώθει μειονεκτικά.


Ποιος ήταν το πρόβλημα τελικά; Τώρα πια με γνώρισε, με συνήθισε, δεν έχει κάτι καινούργιο να μάθει, να ενθουσιαστεί. Ρηχό. Μα αυτός ήταν που όταν μιλούσα για τα ενδιαφέροντα μου γελούσε κοροϊδευτικά -‘’μια πλάκα κάνω απλά’’- μόνιμη φράση για να καλύψει κάποιος την ανωριμότητα ,την ανικανότητα, το πόσο μειονεκτικά νιώθει απέναντι στην άγνοιά του. Φυσικά δεν είχες κάτι ενδιαφέρον να μάθεις πλέον για εμένα, αφού δεν σου μίλαγα πλέον για τα όνειρα μου, για τις φιλοδοξίες μου, τις ιδέες μου, τα πιστεύω μου. Είτε τα χλεύαζες είτε τα απέφευγες. Και επιπλέον πως να είχα χρόνο πια να σου ανοιχτώ, όταν το μόνο που έκανα ήταν να ανησυχώ; Έπρεπε να καταλάβω πως ένα τέτοιο άτομο δεν μπορούσε να σταθεί δίπλα μου, έπρεπε να καταλάβω πως δεν άξιζε αυτή τη θέση. Καλύτερα αργά παρά ποτέ έτσι δεν είναι; 


Όσο γεμάτος και αν είσαι ποτέ δεν θα είσαι αρκετός να γεμίσεις κάποιον -γεμάτο με κενά-. Γιαυτό μην προσπαθήσεις. Πρέπει να αλληλοσυμπληρωθείς, όχι να δημιουργήσεις ή να συμπληρώσεις. Δεν ήρθε ακόμα η στιγμή να γίνεις γονιός κανενός.


Τρίτη 29 Μαρτίου 2022

Στα 17

 Η Θεατρική Ομάδα του 1ου Γενικού Λυκείου Κέρκυρας τραγουδά το τραγούδι για τον πόλεμο.

Στίχοι:  Άντζελα Γεωργοτά 
Μελοποίηση,  πιάνο, σόλο:  Ιωάννα Σπίγγου. 





Κυριακή 20 Μαρτίου 2022

Ο εφηβικός νους στο μικροσκόπιο

 














Τον κυκεώνα των σκέψεων και των προβληματισμών των σύγχρονων εφήβων παρουσιάζει η έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «Ο εφηβικός νους στο μικροσκόπιο», των μαθητών του τμήματος Γ3 του 1ου Γ.Ε.Λ. Κέρκυρας, υπό την επίβλεψη και καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Μαρίνας Κρητικού. Όλα τα έργα που παρουσιάζονται στην παρούσα έκθεση έχουν δημιουργηθεί από τους μαθητές με ζήλο, ακολουθώντας μόνο μία λογική, αυτή  των επιθυμιών και των παρορμήσεών τους.


 Η χωρίς δισταγμό επιλογή των δημιουργών για τη σταθερότητα της ασπρόμαυρης μορφής στις φωτογραφίες, προέρχεται από τη δύναμη του ασπρόμαυρου να προσηλώνει και να καθηλώνει.   Όταν κοιτάζουμε μία ασπρόμαυρη φωτογραφία, ασυνείδητα αποτυπώνεται μέσα μας. Όταν το χρώμα –που τα μάτια μας έχουν συνηθίσει να βλέπουν- απουσιάζει, άλλα στοιχεία της φωτογραφίας αποκτούν βαρύτητα και την καθορίζουν.


 Η έκθεση, διατηρώντας στο σύνολό της ταυτόχρονα την τάξη και το χάος, απεικονίζει απόλυτα την νεανική σκέψη, την επανάσταση και τον προβληματισμό που με διαφορετικό τρόπο κατακλύζει την καρδιά και το σώμα του εφήβου από άκρη σε άκρη. Σύγχρονοι στοχασμοί που αφορούν στη διαφορετικότητα, στις κοινωνικές νόρμες και στον αντίκτυπο του διαδικτύου και των μέσων μαζικής δικτύωσης στην ψυχολογία των νέων, αποτυπώνονται μέσα από την οπτική των εφήβων σε μορφή φωτογραφιών.


 Η δύναμη της ελευθερίας είναι άρρηκτα συνυφασμένη με την συλλογικότητα, η οποία μπορεί να πάει κόντρα στο κάθε κατεστημένο. Έτσι, η συγκεκριμένη έκθεση φωτογραφίας αποτελεί έναν ύμνο στη συνεργασία  και στο ομαδικό πνεύμα, καθώς οι μαθητές και η εκπαιδευτικός σε ένα πλαίσιο ομαδικότητας, επιδίωξαν την απεικόνιση των προβληματισμών και των ανησυχιών τους.


 Το βέβαιο είναι ότι αυτή η συλλογή φωτογραφιών αντικατοπτρίζει τον ανεμοστρόβιλο των εφηβικών σκέψεων και ενεργοποιεί υποσυνείδητα τον διακόπτη των βαθύτερων στοχασμών, προκαλώντας συνειδησιακή ταραχή και εμπνέοντας στους θεατές ότι όσο και αν οι κοινωνικοί κανόνες έρχονται να επιβληθούν πάνω μας, τελικά είναι η βούληση μας που καθορίζει τη ζωή μας.    


                                                  Ευθυμία Καραγιάννη, μαθήτρια Γ Λυκείου (τμήμα Γ3)